Τρίτη 12 Απριλίου 2016

«Ολοκληρώνοντας την πρόθεση»


Η πρακτική αυτή έχει ως στόχο να εντοπίσει τον εγωκεντρισμό – κατά πόσο τον έχετε. Ο εγωκεντρισμός είναι συνέπεια των περισσότερων διαταραχών της προσωπικότητας.
Εγωκεντρισμός υπάρχει σχεδόν πάντα, όταν ένα άτομο έχει αίσθηση της ανεπάρκειας του εαυτού του σε σχέση με τους άλλους.  Ως αποτέλεσμα, δημιουργείται  η «καθήλωση» στο «εγώ» του και στα προβλήματά του, με άλλα λόγια ένα άτομο αντιλαμβάνεται τον κόσμο μέσα από το πρίσμα του δικού του «εγώ» και των προβλημάτων του.

Μεθοδολογία : παρακάτω παρατίθενται δέκα εκκρεμείς προτάσεις. Σε ένα ξεχωριστό χαρτί πρέπει να τις συμπληρώσεις. Προσπάθησε να κάνεις τη διαδικασία όσο πιο γρήγορα μπορείς, χωρίς να σκέπτεσαι πολύ.

1.       Πριν από μερικά χρόνια ...
2.       Στην πραγματικότητα ...
3.       Σε σύγκριση ...
4.       Η πιο ...
5.       Ο ευκολότερος τρόπος για να ...
6.       Σε μια κατάσταση ...
7.       Δεν είναι αλήθεια ότι ...
8.       Θα υπάρξει μια εποχή που ...
9.       Το κύριο πρόβλημα ...
10.   Το μεγαλύτερο ...

θα πρέπει να μετρήσουμε πόσες φορές χρησιμοποιήθηκαν κύρια ονόματα στις δέκα αυτές προτάσεις.  Τα κύρια ονόματα προέρχονται από το «εγώ» (συμπεριλαμβανομένου του πολύ "εγώ "): "εμένα", "μου", κ.λπ.


Ο μέσος όρος για έναν φυσιολογικό εγωκεντρισμό είναι 1-3 αναφορές.

Όταν ο αριθμός των παραπομπών είναι μεγαλύτερος από 6 μπορούμε να πούμε  για σημαντικό βαθμό εγωκεντρισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου